Physics-based Sound Synthesis for Games and Interactive Systems

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manu_n
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Physics-based Sound Synthesis for Games and Interactive Systems

Message non lu par manu_n » 01 mars 2016, 08:19

Bonjour,
je me suis dit que certains ici pourraient être intéressés par ce cours en ligne :
http://online.stanford.edu/course/physi ... -systems-0
Through this process, we will learn about digital signals, filters, oscillators, harmonics, spectral analysis, linear and non-linear systems, particle models, and all the necessary building blocks to synthesize essentially any sound. The free open-source software provided will make it possible for anyone to use physical models in their art-making, game or movie sound, or any other application.
Il y a une version gratuite , et une version premium.
C'est en anglais, et ça commence demain !
Je me tâte ... (ça dure jusqu'à fin août).

orionye
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Re: Physics-based Sound Synthesis for Games and Interactive Systems

Message non lu par orionye » 02 mars 2016, 20:08

Intéressant, une idée du tarif?

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Chewby
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Re: Physics-based Sound Synthesis for Games and Interactive Systems

Message non lu par Chewby » 02 mars 2016, 20:50


manu_n
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Re: Physics-based Sound Synthesis for Games and Interactive Systems

Message non lu par manu_n » 03 mars 2016, 07:12

En gros, la version gratuite te permet de suivre les vidéos et de participer au forum.
Donc, pas de certificat et pas de soumission de tes exercices/devoirs.

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